2009. augusztus 18., kedd

Másolás és e-mail küldés

Nem is tudom, hogy hol lehetne kezdeni a sort. Eredeti tervem szerint úgy gondoltam, hogy szépen összerendezem a neten talált infókat, de rájöttem, hogy az rengeteg idő, és nem biztos, hogy még aktuális lesz a megosztott lista. Így az mellett döntöttem, hogy folyamatosan jelzem a "szerzeményeimet". (Egy kicsit később pedig ezeket összeollózva készítek egy tapasztalati listát.)
Igyekszem az ajánlatokat úgy ideírni, hogy ne sértsem meg a hirdető személyiségi jogait, valamint ne reklámozzak neki, ugyanakkor fel lehessen ismerni, hogy milyen "munkát" kínálnak számunkra.

Első ilyen hirdetés a "hogyan húzzuk le a másikat" kategóriából való. Több hasonló tartalmú is megjelent, én most azt választottam ki, amelyikkel "személyes kapcsolatba" kerültem.

FELADATOK:
Dolgozni akaró embereket keresek e-mailek, tájékoztatók és cikkek másolásához, e-mailek küldéséhez.
A munka otthon végezhető, minden segítséget megadunk hozzá.
ELVÁRÁSOK:
Számítógép és internet feltétel
AMIT AJÁNLUNK:
Kereset: 2000-5000Ft/nap
Fizetés igény szerint


Egy szintén ebbe a témába tartozó hasonló hirdetés:
Otthon végezhető jól jövedelmező számítógépes internetes munka. Riportok, tájékoztatók másolására munkatársakat keresünk. Könnyen betanulható munkafolyamat. Kevés idő ráfordítással (napi 1-2óra internetezés) akár heti kereset több ezer Ft. Nemcsak kiváló számítógép kezelők jelentkezését várjuk. Bővebb információért írjon az alábbi e-mail címre:...


Kíváncsiságból az első hirdetésre küldtem egy e-mailt, hogy megtudjam, mi is rejlik mögötte.
A teljes válaszlevelet nem másolom ide, de az elején természetesen erősen hangsúlyozza a "munkaadó", hogy itt munkáról van szó, melyet otthonról is végezhet és megoldhatja anyagi gondjait. Sőt megtudhatjuk azt is, hogy ez a lehetőség is (mint sok más is) Amerikából származik, ahol nagyon sokan űzik ezt az "információ közvetítő bedolgozói" munkát. De ne feledjük, hogy munkaadónknak nincsenek rossz szándékai, és felhívja figyelmünket egy-két fontos dologra is.

"Úgy tisztességes, ha felhívom a figyelmét, hogy mivel ma semmit sem adnak ingyen, ennek a munkának is van egy kis befektetése. Ezt most ne úgy értse, hogy súlyos ezreseket kell befektessen. Ez az összeg mindössze 600 Ft. Ezért cserébe elküldöm Önnek a munkacsomagot. A 600 Ft, amit befektet pár napon belül megtérül Önnek."


Tovább olvasva a levelet megtudhatjuk, hogy másolási munkáról van szó, melyet bizonyos e-mail címekre kell majd továbbítani. Sőt, a szükséges információkat én is ugyanúgy e-mailen keresztül fogom megkapni. Újabb részlet a levélből:

"Azért e-mailen küldöm, mert ez a legcélszerűbb. Egyrészt gyorsabban jut el Önhöz a munkacsomag, másrészt olcsóbb is, hiszen nem kell kifizetni a postai utánvét költségét. Ezzel is csak Önnek akarok jót. Ezért csak annyit kell tennie, hogy:

Először ezt a levelet (kitöltve) visszaküldi az e-mail címemre,

Ezután a 600 Ft rendszerbe lépési díjat befizeti / átutalja a következő bankszámlára:

OTP BANK: 11770000-00000000

          (Csak XY néven említeném az illetőt)

A közleményben kérem tüntesse fel: euromunka

Amint ez megérkezik, e-mailben azonnal küldöm Önnek az anyagot.

( Na amikor én megkaptam ezt a tájékoztatót, ennél a résznél gondoltam hogy „na persze...“ jól átvágnak, de szerencsére nem ez történt....hogy mi?...azt Ön is megtudhatja , csak Önön múlik, na jó meg azon hogy van-e 600-. forintja ???)

A fizetés a munkára szánt időtől függ. Azaz ha hetente küldi e-mailen az anyagot, akkor hetente jut pénzhez, ha havonta, akkor havonta. Fizetését banki átutalással, vagy belföldi postautalványon kapja kézhez – ezt kizárólag Ön dönti el."


Kezdett a dolog egyre érdekesebbé válni, vajon melyik az a munka, ahol így megválaszthatom, hogy milyen rendszerességgel és milyen módon juthatok hozzá a pénzemhez. Befektettem. Vagy ha úgy vesszük, hagytam magam rászedni. De így legalább végre megtudtam, hogy mi is rejlik az ilyen "lehetőségek" mögött. De mivel becsületes állampolgárnak tartom magam, informálódni szerettem volna az adózással kapcsolatos dolgokról is.

Nemsokára megérkezett az úgynevezett "munkacsomag", mely 2 dokumentumból állt. Úgy gondoltam, hogy az "érdemi részt" bemásolom ide:

"A következőkben melléklem a pontos teendőket, ezeket a koordinátoromtól kaptam.

ÖNNEK CSUPÁN A KÖVETKEZŐT KELL TENNIE:

Adjon fel ingyenesen hirdetéseket különböző újságokban (pl. Irányár, Déli apró, Szuperinfó stb.), vagy az interneten. .

Ezekre a hirdetésekre rövid idő alatt sok levelet fog kapni, amelyekben kérik Öntől a tájékoztatót. Ekkor küldje el nekik e-mailben azt a tájékoztatót, amely tőlem előzőleg a MUNKACSOMAGRÓL (!) kapott! Ha Ön inkább postai utalványon szeretné megkapni az érdeklődőktől a rendszerbe lépési díjat, akkor ne felejtse el feltüntetni pontos címét is a tájékoztatóban. Ha a banki átutalást választja, akkor pedig csupán a bankszámlaszámát kell feltüntetnie, illetve beírnia az én számlaszámom helyett.

A tájékoztató "kézhezvételét követően" többen is megrendelik Öntől a részletes tájékoztatót; ezt, amelyet most Ön is olvas. Ezt az ajánlatot szintén küldje el a megrendelőknek, de úgy, hogy az utolsó részt meg kell előbb változtatnia!

A változtatás oka a következő:

Az utolsó bekezdések egyikében találja az ajánlattevők listáját. Ha lemásolja a levelet a szükséges példányszámban, figyeljen arra, hogy az utolsó lapon a neveket át kell rendeznie a következő módon:

- a saját nevét és e-mail címét az első helyre írja be ajánlattevőnek! Így az eredetileg kapott nevek és címek eggyel lejjebb kerülnek.

Később ezektől az ajánlattevőktől veszik meg a megrendelők azokat a riportokat, amelyek a munka tényleges lényegét tartalmazzák. Ha már Ön is több ezer Ft-ot megkeresett az információs anyag elküldésével, akkor már Ön is megrendelheti a riportokat; de mindig csak egyesével és 600 Ft-ért !

A későbbiekben már Ön is kap majd megrendeléseket a megvásárolt riportokra. Az új megrendelőknek küldje el mindig a kért sorszámú riportot 600 Ft-ért. Így juthat másodszor is jövedelemhez, ami már hosszabb távra szól. Először az 1-es riportra fog megrendeléseket kapni, mivel mindenki úgy tesz, mint Ön, a nevét és címét felülre írja. Később, ahogy halad előre a listán, rendelje meg sorozatban a riportokat; így mindig a birtokában lesz az a riport, amit hamarosan kérni fognak Öntől. (Ha nem rendeli meg, nincs mit értékesítenie!)"

Akkor innentől már érthető. :-)
Hirdetések útján keressek magamnak balekokat, akik hajlandóak nekem fizetni 600 Ft-ot csak úgy látatlanba. Magyarul akit lehet, húzzuk le 600 Ft-tal. Már érthetővé vált számomra az is, hogy miért nem kaptam választ az adózással kapcsolatos kérdésemre sem. Sőt, az összeget is sikerült jól megválasztani. Még a rászedett illető a rendőrséghez sem fordulhat, mert ezzel az összeggel nem követett el bűncselekményt a kedves munkaadó.

Végezetül egy cikket ajánlanék mindenki figyelmébe ezzel a témával kapcsolatban:

http://www.fogyasztok.hu/cikk/20090806/internetes_tavmunka_hirdetes_atveres_megelozes/

13 megjegyzés:

  1. Igen.Ismerős. A részletes tájékoztatás után megírtam az illetőnek,hogy sok hiszékeny embert kívánok neki,én itt kiléptem,nem szeretnék átveréssel pénzt keresni.

    VálaszTörlés
  2. Hmmm... Diák vagyok! És szerettem volna magamnak én is munkát, hogy segítsem a szüleimet azzal, hogy rám ne kelljen költeniük. 1millió ilyen hirdetéssel találkoztam én is!
    De én nem döltem be!
    Milyen munka az ahol nekem kell fizetni azért, hogy dolgozhassam?!?!
    Nem tudom hány ember dölt be az ilyennek, de sajnálom őket!
    De én nem hiszem, hogy ilyen 1-2 órás munkával heti több ezret keresnék!
    Csak akkor ha elmegyek dolgozni.
    Pedig jó lenne! Mert hétköznap nincs sok időm!:S

    VálaszTörlés
  3. Jó a blogja csak kár hogy nem néz utána hogy kinek küld e-mailt,hogy távolítsa el a hirdetéseket mert ha nem akkor idézem írását "Amennyiben 2 hét múlva is látom az Ön hirdetéseit, akkor megteszem a szükséges lépéseket. (APEH, PSZÁF, Rendőrség...)"
    Hmmmm....a szóban forgó hirdetéseket nem én adtam fel.Hangsúlyozom NEM ÉN ADTAM FEL

    üdv Judit

    VálaszTörlés
  4. Bocs, nem a blogíró küldte a mail-t...
    Egyébként sajnálom, kedves judit1121, ha ekkora kellemetlenséget okoztam, és nem Ön ilyet soha hirdetett.
    Egyébként szerencsére engem megkérdezett a gyerekünk, hogy mit szólok ehhez a munkához. Nem mondtam neki kapásból nemet, hanem utánanéztem. Amikor rájöttem, hogy mekkora átverésről van szó, akkor felhúztam magam, és írtam egy valóban nem túl kedélyes levelet, egy-két e-mail címre. Most várom a reakciókat...

    VálaszTörlés
  5. Egy ember már törölte az összes hirdetését. Akkor már valamit elértem :)

    VálaszTörlés
  6. Ha készítek egy olyen honlapot, ahol ezeket az e-mail címeket elkezdem gyűjteni és lesz 100, linkekkel, (törlések miatt printscreen-ekkel együtt), akkor talán foglalkozik vele APEH, vagy PSZÁF vagy valaki...
    Van jobb ötlet?

    VálaszTörlés
  7. Ezekkel én is mindig össze futok,és egy hölgy sértődötten írta,hogy ő nem érzi úgy,hogy bárkit is be csapna ....

    VálaszTörlés
  8. NAGYON TUDATLAN AKI IDE ILYEN ÉRTELMETLENSÉGEKET ÍR .SZÁNALMAS ,ELŐBB TANULJON .A MARHÁNÁL CSAK NAGYOBB MARHA LÉTEZIK ,,

    VálaszTörlés
  9. Schmidtné Szilvia ,nagyon ráér kutakodni ,mert ugyanis irigyli ha valaki sikeres ,,Ő egy fuvarozó ,lehet hogy pasikat fuvaroz ?? Ő sem érti mi ez az internetes munka .Amerikában 10 dollárét adható el .csak a hülyék nem értenek angolul !!!

    VálaszTörlés
  10. Én is megnéztem, h mi ez a munka, de amikor azt kérdeztem a következő levélben, hogy kell-e adózni ez a munka után, vagy hogy szerződéses munka-e? nem válaszolt azóta.

    VálaszTörlés
  11. tisztelt blogíró, és hirdető!
    Véletlenül akadtam erre a blogra, és szeretném tájékoztatni az olvasóközönséget, hogy az Euromunka név, amely az alábbi idézetben található semmilyen módon nem kapcsolódik cégünkhöz. Ezért felszólítom a hirdetőt, hogy megtévesztésre alkalmas jeligéjét azonnal cserélje le más jeligére!
    Irodánk soha semmilyen szolgáltatásért nem kér pénzt, és nem foglalkozik ilyesfajta munkákkal.
    üdvözlettel, Euromunka Kft.

    " OTP BANK: 11770000-00000000

    (Csak XY néven említeném az illetőt)

    A közleményben kérem tüntesse fel: euromunka"

    VálaszTörlés